Samarbete med restaurang INDIA’s för flickors rätt till utbildning

Jonas Svensson, krögare och grundare av Restaurang INDIA’s.

Plan International Sverige är stolta över att tillkännage ett nytt samarbete med restaurang INDIA’s som är en del av Elite Hotels senaste restaurangsatsning i Stockholm. Restaurangen kommer bland annat donera delar av intäkterna för försäljning av vatten till arbetet för flickors rätt till utbildning.

I Indien och många andra delar av världen står flickor inför stora utmaningar när det gäller rätten till utbildning. Miljontals flickor går inte i skolan, vilket begränsar både deras framtidsmöjligheter och möjligheten till en positiv samhällsutveckling i stort. Genom att stödja Plan Internationals arbete bidrar INDIA’s och deras gäster till att fler flickor får den utbildning de har rätt till.

Som en del av samarbetet kommer delar av intäkterna från försäljningen av kolsyrat vatten att doneras till Plan Internationals arbete för flickors rätt till utbildning.

– Vi är mycket glada över samarbetet med INDIA’s. Genom partnerskap med företag som delar vår vision kan vi skapa bestående förändring för de mest utsatta flickorna i världen. Detta initiativ visar hur en enkel gest, som att beställa vatten på en restaurang, kan bidra till att fler flickor får utbildning och en bättre framtid, säger Jessica Eriksson, Senior Business Development Manager på Plan International Sverige.

– Restaurang INDIA’s är mer än bara en plats för god mat, det är också ett sätt att skapa positiv förändring, säger Jonas Svensson, krögare och grundare av INDIA’s och känd från bland annat Miss Voon och GOMA i Stockholm.

– Genom att stödja Plan Internationals arbete för flickors utbildning, både i världen och i Indien, hedrar vi Bicky Chakrabortys arv. Vårt mål är att ge tillbaka till samhällen som har inspirerat oss och skapa en möjlighet för våra gäster att göra skillnad.

Bicky Chakraborty grundade och var vd för Elite Hotels of Sweden och kom ursprungligen från Indien.